пʼятницю, 29 вересня 2017 р.

"Квітка сонця" (фрагмент уроку розвитку зв’язного мовлення в 2 класу)

Квітка сонця
В.О. Сухомлинський

Фрагмент уроку розвитку зв’язного мовлення в 2 класу з елементами проектної діяльності
Мета проекту: розвивати і вдосконалювати навички читання; формувати науковий світогляд; розвивати мовлення, пізнавальний інтерес, логічне мислення, уміння бачити прекрасне довкола та бажання примножувати цю красу.
Очікувані результати:
∙ зацікавити учнів науковими знаннями про соняшник;
∙ підвищення рівня екологічної культури;
∙ зацікавленість учнів проектною діяльністю;
∙ застосування ними набутих у школі знань і умінь, власного життєвого досвіду;
∙ розширення поля для самостійної пізнавальної діяльності;
∙ створення умов для реалізації кожної особистості.
Дидактична характеристика проекту
Тип проекту:
∙  за предметною галуззю – міжпредметний (читання, українська мова, природознавство, образотворче мистецтво);
∙  за тривалістю - короткотривалий;
∙  за характером контактів –учитель, учні, їх батьки;
∙  за основною діяльністю – дослідницько-пошуковий;
∙  за формою проведення:
1)   самостійна дослідницька і творча діяльність дітей;
2)   творча робота дітей разом з учителем з наступною презентацією матеріалів проекту.
∙  за кількістю учасників – груповий.
Об’єкт пізнання: літературний твір, квіти, які ростуть навколо нас.
Шляхи досягнення мети:
∙  робота з додатковою літературою;
∙  пошук інформації в Інтернеті;
∙  самостійна творча діяльність дітей;
∙  творча і аналітична робота дітей з учителем;
∙   власна творчість дітей.
Освітній проект:
∙  урок;
∙  виставка малюнків;
∙  збірка казок.

План виконання проекту
1.    Мотивація значущості проектної діяльності з обраної теми.
2.    Обговорення ідеї щодо досягнення мети та її представлення.
3.    Формування завдань, що виконуватимуть
4.    Визначення джерел потрібної інформації.
5.     Об’єднання у творчі групи. Розподіл обов’язків між учасниками.

Групи
Виконавці
Завдання
1-ша група
«Вчені – біологи»

Ознайомитись з інформацією про квіти з різних джерел.
Підготувати доповідь про квіти ( соняшник, та ін.).
2 – га група
«Казкарі»

Ознайомитись з інформацією про квіти з різних джерел.
Підготувати міні-казку про квіти.
3 – тя група
«Художники»

Ознайомитись з інформацією про квіти з різних джерел.
Виконати малюнки квітів.

7.      Визначення деталей, що можливо проілюструвати в колективній роботі.
8.      Оформлення колективної роботи.
9.      Аналіз та оцінювання роботи учасників проекту.
10.  Презентація матеріалів проекту.

Хід уроку
І. Організаційна частина.
 1. Привітання.
 2. Психологічне налаштування на роботу на уроці.
 3. Інтерактивна вправа « Мікрофон ».
     - Яким має бути наш урок?
     - А ви на уроці якими повинні бути?
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Основна частина уроку. Контроль і корекція знань.
1.     Гра «Відгадай загадку»
На городі в нас росте
Сонце ясне, золоте.
Жовте око, жовті вії,
Та чомусь воно не гріє.
2.     Постановка проблемного питання.
- А що хоче сказати квітка сонцю?
3.      Читання тексту.
Квітка сонця
На високому стеблі велика квітка з золотими пелюстками. Вона схожа на сонце.
Тому й називають квітку соняшником. Спить уночі соняшник, схиливши золоті пелюстки. Та як тільки сходить ранкова зірниця, пелюстки тремтять. То соняшник жде сходу сонця. Ось уже сонце викотилось з-за обрію. Соняшник повертає до нього свою золоту голівку, дивиться на червоне вогняне коло. Усміхається соняшник до сонця, радіє. Вітає сонце, говорить: « Добрий день, сонечко, я так довго ждав тебе вночі ».
Сонце піднімається все вище й вище, пливе по небу. І соняшник повертає за ним свою золоту голівку. Ось воно вже заходить за обрій, і соняшник востаннє усміхається його золотому промінню. Зайшло сонце.
Повертає соняшник голівку туди, де завтра зійде сонечко. Спить золота квітка, й сниться їй ранкова зірниця.
В. Сухомлинський.
4.    Бесіда.
-         Чому квітку назвали соняшником?
-         Куди соняшник повертає свою голівку?
-         Чи відповідає назва цьому оповіданню? Поясни свою думку.
5.    Завдання.
-         Опиши, яким ти уявляєш соняшник.
-         Знайди в тексті зачин, основну частину і кінцівку.
-         Утвори пари слів:
вогняне                       пелюстки
велика                          коло
золоті                          стебло
ранкова                       квітка
високе                          зірниця
-         Закінчи речення.
Кітка схожа на ___________________________________.
Соняшник повертає до сонця свою___________________.
Золотавій квітці сниться___________________________.
-         Запиши 2 – 3 речення своїх спостережень або вражень від квітки сонця.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Висловлення власних думок дітей.
Що могли б сказати квіти сонцю, якби вміли говорити?
Чи усі квіти будуть вести однакові розмови?
Що відповість сонце різним квітам? Обґрунтуй свою думку.
7. Малювання квіток


IV. Закріплення й узагальнення здобутих знань.
1.  Виступи представників груп « Вчених – біологів», «Казкарів», «Художників».
V. Рефлексія
∙ Сьогодні на уроці я дізнався…
∙ На уроці я навчився…

∙ Мені сподобалося…

Немає коментарів:

Дописати коментар