четвер, 26 січня 2017 р.

"Чистота і твоє здоров'я" - класна година

Тема: «Чистота і твоє здоров'я».
Мета: ознайомити учнів зі здоровим способом життя, дати знання про хвороби «брудних рук», про взаємозв’язок охайності та стану здоров'я, виховувати у дітей прагнення дотримуватися особистої гігієни.
Обладнання. Костюми Королеви Чепурушки, Айболита, помічника Королеви; атрибути до лялькової вистави: хвороба, мікроби, овочі, фрукти та інше; предмети: м
ило, шампунь, рушник, гребінець, зубна щітка та інше; фарби, пензлики, малюнки, плакати, лялька Нечистюля.
Хід заняття.
І. Організаційний момент.
Вчитель.
-         Діти! Мені приємно знову бачити вас за партами: допитливих, цікавих, яснооких.
ІІ. Розкриття теми заняття.
Вчитель.
-         Якщо ви прийшли до школи, значить ви бадьорі, енергійні, готові отримувати нові цікаві знання. Інша б була справа, якби ви хворіли. От тоді б ви певно залишилися вдома, пропустивши уроки через погане самопочуття. Лежали б, кволі та недужі, у ліжку та й сумували за шкільними товаришами. Мабуть, дехто з вас вважає, що хвороби виникають тільки через застуду. Але це зовсім не так. Здоров'я людини залежить від багатьох чинників. Це наша охайність і чистота.
ІІІ. Подання нових знань.
Ведучий. Досить часу ви провчились
                  Наші малята.
                  Вони, звичайно, заслуговують
                  І на веселе свято.
Малята (хором). Всі! Всі! Всі!
Ми прийшли на свято,
Щоб у загін маленьких
Чепурушок записатись.
Ведучий. Королева чепурушок
Завжди вас буде питати
А чи любите малята,-
Ви щоранку умиватись?
Ведуча. Ми про неї говорили,
А вона вже тут, як тут.
Просимо до нас на свято.
Вже давно малята ждуть.
Королева Чепурушка. Здрастуйте, мої хороші!
Як люблю я ваше свято.
Бо в загін до чепурушок
Знов прийдуть нові малята.
Хтось стукає у двері. З'являється Нечистюля.
Королева Чепурушка. Ще у вас усі малята
Так не вміють умиватись?
То кого ж тоді до себе
В Королівство буду брати?
Айболить. За своїх малят ручаюсь
В мене всі вони хороші.
Дружать з пастою і милом –
Гості тут не випадкові.
Королева Чепурушка. Що робили ви малята,
Чи чистолями були?
А чи з милом ви дружили,
Чи охайні теж завжди?
Ведучий. Розкажіть, мерщій малята
                  Як не хочете, щоб свято
Наше швидко зіпсувалось
Нечистюля, Нечистюля –
Звідкіля вона тут взялась?
Діти (по черзі).
Хочу бути я здоровим –
Із режимом я дружу.
Вранці я роблю зарядку,
Ввечері просто біжу.
Миюсь я тоді, як встану
Миюсь в обід, перед сном,
Миюсь і після вечері,
Миться люблять всі кругом.
Рано встану, причешуся,
Іду в школу з гребінцем.
Коси довгі – підстрижуся,
Бо охайний я і все.
А я дружу із милом
І пастою зубною.
Красиві, гарні зуби
Я буду чепурною.
Коли прийду зі школи
Завжди перевдягаюсь.
Тримати одяг в чистоті
Постійно намагаюсь.
На столику у мене
Так чисто, що аж сяє
Тому мене матуся
За це і вихваляє.
А у мене, а у мене
Ляльки всі чепурненькі.
Бо я порядку вчуся
У батенька і неньки.
Коли я сідаю їсти
Кругом мене завжди чисто
Не знайдеш і плям ніколи
Адже я ходжу до школи.
А у школі вчитель вчить,
Що чепурним треба буть.
За собою сліткувати
Щоб охайно виглядати.
Вчитель.
-         Королева Чепурушка запрошує всіх вас на лялькову виставу:
-         Запрошую!
Інсценізація «Казка про Хворобу» В. Сухар.
Ляльки показують виставу.
У казці сумній жила пані Хвороба,
Служили Хворобі зловредні мікроби.
Де учні про власне здоров'я не дбали,
Мікроби одразу туди прямували:
На ручки липкі та немиті Софійки,
Під нігті брудні нечупари Андрійка.
І в не провітрюваній кімнаті
Мікробів з'являлось багато-багато.
Ця казочка надто сумною би стала,
Якби наші діточки добре не знали,
Як треба чинити і що слід робити,
Щоб бути здоровим і щоб не хворіти
Потрібно всім мити і ручки і тіло,
Дружити з водою, мочалкою, милом,
Гуляти побільше, як треба вдягатись
А ще фізкультурою, спортом, займатись
Не люблять мікроби корисних продуктів
Ані смачних овочів, друзі, ні фруктів.
Ось там – школярики це пам’ятають –
Мікроби умить і назавжди тікають.
І пані Хвороба втікає щосили,
А дітки здорові ростуть та щасливі.
Вчитель.
-         На тих, хто мало знайомий або зовсім незнайомий із підступними хворобами кажуть: «Це міцна людина, у неї добре здоров'я».
Вчитель.
-         Королева Чепурушка принесла коробку з різноманітними предметами (м’яч, мило, шампунь, іграшка, рушник, мочалка, зубна щітка, гребінець та ін..)
-         Діти, виберіть предмет гігієни і розкажіть про нього.
Діти виходять по черзі.
Мило.  Для дотримання гігієни нам потрібне мило. Милом ми миємо руки, вмиваємося. Милом можна мити тіло, намилюючи мочалку під час купання, або прийому душу.
Шампунь. Хто охайний, не обійдеться без шампуню. Шампунем миють волосся та шкіру голови.
Рушник. Необхідний предмет гігієни – рушник. Рушником витираються після водних процедур – миття рук, голови, після купання.
Мочалка. Важлива й мочалка. Її намилюють і труть нею тіло – так воно гарно вимивається.
Зубна щітка. Кожного дня ми користуємося зубною щіткою. На неї наносять зубну пасту й чистять зуби, щоб вони були здоровими та білими.
Фізкультхвилинка.
Школярі підводяться з-за парт і виконують рухи відповідно тексту.
1. Щоб здоровим виглядати, щоби не хворіти.
    Треба личко, вушка й шию все ретельно мити.
2. Як купаєшся, то завжди це роби уміло:
     Три мочалкою старанно ручки, ніжки й тіло.
3. Щоб були здорові зуби навіть у малечі,
     Слід їх щіточкою чистить щоранку і щовечір.
4. Щоб себе бадьоро й гарно завжди почувати
    Про охайність, акуратність треба пам’ятати.
IV. Закріплення нових знань.
-  А зараз ми виконаємо і покажемо Королеві Чепурушці як ми вміємо малювати.
Вчитель роздає аркуші паперу. Діти малюють на них предмети гігієни: мило, мочалку, шампунь, зубну щітку, гребінець, рушник.
Намалювавши, на дошці прикріпляються малюнки.
Ведуча. Чи подобаються, Королево, Вам наші малята?
Королева Чепурушка.  Відповім я вам відверто,
Влаштували справжнє свято.
Тож тепер я вже повинна
В чепурушки вас прийняти.
Виходить помічник королеви і зачитує права та обов'язки чепурушки:
·        Вставати рано.
·        Вмиватись часто.
·        Зуби чистити двічі.
·        Зарядку робити вранці та ввечері.
·        Одяг тримати в чистоті.
·        Бути чистеньким, охайним завжди.



Айболит. Я ж кажу: мої малята
Це виконують завзято
І тому вони здорові
Сняться сни їм кольорові.
Діти виконують пісню Кота Леопольда «Якщо добрий ти».
V. Підсумок заняття.
Ведучий:Сьюгодні до нас в гості
Королева завітала.
І усіх, усіх малят
Чепурушками назвала.
Ведучий: Вони дійсно гарні
І навчаються старанно
Поводяться чемно
І завжди бездоганно.

Література.
1.     Л. Л. Шалімова «Виховна година» 1 клас. Видавництво «Ранок» 2012. С.57-62

2.     «Система виховання у початковій школі». Харків. Видавнича група «Основа». 2011. С.31-32

Немає коментарів:

Дописати коментар