Мета: формувати
у першокласників уявлення про права й обов‘язки учня школи, уточнити поняття про правила
поведінки в школі, підтримувати бажання бути старанними, уважними, згуртовувати
учнів у колектив.
Обладнання: іграшка, портфель з приладдям та зайвими речами, м‘яч, диск з піснею, плакат, різнокольорові долоні, клей, ножиці, надруковані прислів‘я, оформлена дошка.
Хід виховної
години
І Організаційний момент.
Вчитель:
– Діти, ще зовсім недавно ви відвідували дитячий садок. До вас
звертались: “малюки, дошкільнята”. Але тепер у вашому житті з‘явилось багато
нового, цікавого.
- Хто скаже, чому? (Тому,
що ходимо до школи).
ІІ Розкриття теми заняття.
Вчитель:
– Ви дорослішими стали,
Ви
уже попідростали,
Час
навчатися настав,
До
школярських братись справ,
Всі
ви, діточки, віднині –
У
шкільній нашій родині,
І
відомо дітворі
Що
тепер ви – школярі.
- Про кожного з вас, діти, можна з гордістю
сказати: “Це школяр, учень школи, першокласник”.
ІІІ Повідомлення теми й мети.
Вчитель:
– Саме цій темі й буде присвячена наша виховна година. Бути школярами –
не так просто, але дуже почесно. Кожен учень школи має жити за шкільними
правилами, він має свої права й обов‘язки і поводитись у школі повинен не абияк, а так, як
належить справжньому школяреві. Про це, діти, і довідаєтесь сьогодні.
ІV Формування нових знань.
Усний журнал “Ми
– першокласники, школярики”
Вчитель:
– Що ж це значить – бути справжнім, гарним школярем? Про це розповість
наш усний журнал. Не той, що лежить на моєму столі і в якому записані ваші
імена та прізвища, ні.
Журнал цей зовсім не такий:
Інформаційний, ігровий.
Він не паперовий і не ілюстрований.
Та дуже цікавий, веселий, віршований.
Хто віршики вивчити добре зумів
Про вас, першокласників, про школярів,
Той буде мені помагати.
Вже час ці вірші розказати!
1 сторінка –
“Віршована”
(Звучить
мелодія пісні “Учать в школі”)
1. Я щасливий як ніколи, -
Час настав прекрасний,
Бо тепер я – учень школи,
Я вже першокласник.
2. Рано встати, швидко вмитись
Має учень кожен,
Бо у школу запізнитись,
Знають всі, не можна.
3. Хочу я звичайно, стати
Школярем сумлінним.
Прагну гарно я навчатись –
Тільки на “відмінно”.
4. Має бути точним токар,
А козак – відважним.
Школяреві на уроках
Бути слід уважним.
Вчитель:
– Розповіла вам дітвора
(Слід зауважить –
правильно!)
Про правила для школяра
–
Важливі дуже правила.
5. Пильно
слухатиму, певно
Вчительку свою я,
Аж допоки на перерву
Дзвоник не почую.
6. На перерві
учням-дітям
Слід відпочивати.
Та про чемну поведінку
Треба пам‘ятати.
7. Тим, що стали
школярами
Варто нам пишатись.
Адже в дуже гарній школі
Маємо навчатись.
Вчитель: Я
перевірю залюбки
Вправно і до діла
Чи добре наші діточки
Усіх їх зрозуміли?
2 сторінка - “Ігрова”
Гра “Школярські
правила: не можна; чи треба?”
- Якщо ти – школяр, то спізнюватись в
школу, на уроки… (не можна)
- Приходити до школи вчасно завжди
… (треба)
- Бути недбалим, не виконувати
старанно шкільні завдання… (не можна)
- Бути сумлінним, старанним школярем,
звичайно ж… (треба)
- Бути уважним на уроках, слухати
розповідь учителя кожному учню… (треба)
- Відволікатися, заважати
однокласникам, вертітися або “ловити ґав” на уроках… (не можна)
- Якщо урок добіг кінця і дзвоник
покликав на перерву, то відпочивати… (треба)
- Під час відпочинку на перерві
пустувати й бешкетувати… (не можна)
- Школяреві завжди поводитися чемно
та ввічливо… (треба)
Вчитель:
– Молодці, діти! (Дістаю і
показую учням школярський портфель). Раніше, коли ви ходили до дитсадка,
вашими друзями були іграшки: ляльки, звірята, машинки… А от у школярів інший
товариш і супутник.
Це не іграшка – метелик
Чи ведмедик Умка
А учнівський твій портфелик –
Це школярська сумка.
У кожного є власна сумка – учнівський
ранець або портфель. Звісно ви знаєте, що до нього складається все необхідне
знаряддя для школяра. Адже шкільне знаряддя не можливе без розумного
підручника, зошитів, пенала.
Гра “Школярські
речі: необхідні чи зайві?”
Вчитель:
– Цей портфель належить одному недосвідченому школярику. Допоможіть
зайчику розібрати речі. Адже зайчик прийшов до школи вперше. Тому, можливо, що
й поклав дещо зайве, зовсім не потрібне для школяра. Звичайно, чіпати чужі речі
та заглядати в чужі сумки не можна. Але зайчик попросив сам розібрати свої
речі.
(Діти по черзі
підходять до столу (дошки) і розбирають на дві групи (потрібне, зайве): “Буквар”,
“Математика”, зошит, ручку, альбом, ляльку, іграшку, машину, помаду, ліхтарик).
- Що потрібно першокласникам для навчання? (Потрібні речі
кладуться у портфель).
3 сторінка –
“Ігрова”: “Знайомство”
Вчитель:
– А ще зайчик почув, що не всі діти знають імена своїх товаришів.
(Діти стають в
коло і передають м‘яч один одному і говорять імена).
4 сторінка –
“Загадкова”
Вчитель:
– А зараз настала загадок пора
Про школу вони та життя школяра.
Вас прошу, хлоп‘ята-дівчатка,
Послухайте-но ці загадки.
І марно не гаючи часу
Їх всі відгадайте відразу!
1. Хто щоранку
жвавим кроком
Йде до школи на уроки,
Має зошити й буквар
Зветься гордо той… (школяр)
2.
Хто дуже важливу професію має,
Школяриків-діток у школі навчає,
Заходить ще зранку завжди він у клас
І дуже привітно вітає всіх вас
Говорячи: “Добрий день, діти!”
Всі учні вже знають, це - … (вчитель)
3. Риби вчаться
плавати в ріці,
І польоту в небі вчаться бджоли,
А от школярі, звичайно всі
Набувають знань у рідній… (школі)
4.
Звучить, наповнює, лунає,
То на перерву відпускає,
То кличе учнів на урок.
Хто ж це такий?
Шкільний… (дзвінок)
5. Він є у
Максима й у Софійки
Бува в клітинку та в лінійку.
У нім писати вчиться кожен.
Ні, не підручник це, а - … (зошит).
5 сторінка –
“Пісенна”
Класовод
пропонує послухати фрагмент пісні про школу: “Школярський марш”.
6 сторінка –
“Дружньо-трудова”
Вчитель: –
Ви, діти, багато співали, розказували віршики, а зараз попрацюємо руками і
створимо композицію “Щасливе шкільне дитинство”.
Кругом сонечка
ви на плакаті приклеїте вирізані долоньки з різнокольорового паперу і підпишете
їх.
У вас на партах
є аркуші кольорового паперу з намальованими долоньками і ваші імена, клей,
ручка:
1.
Вирізати долоньку
2.
Написати на ній своє ім‘я
3.
Намастити клеєм
4.
Підійти до плакату і приклеїти її кругом сонечка.
- Молодці! Ось ми і згуртувалися кругом
сонечка. Будемо старатися вирости добрими, чемними учнями, людьми.
7 сторінка –
“Найкращі читці прислів‘я”
Вчитель: “– Діти, ви вже навчилися читати.
Насамкінець виховної години прочитаймо прислів‘я про навчання.
1.
Грамоті вчиться – все пригодиться.
2.
Мудрим ніхто не вродився, а навчився.
3.
Без труда не виловиш рибки з пруда.
4.
Вміння й труд все перетруть.
5.
Без праці нічого не зробиш.
6.
Маєш голову, май ще й розум.
7.
Без трудів не їстимеш пирогів.
8.
Більше діла, менше слів.
9.
Аби розум – щастя буде.
10.
Добре роби, добре й буде.
11.
За одного вченого дають десять невчених.
12.
Вік живи – вік учись.
13.
І сила перед розумом никне.
14.
Бджола мала, та й та працює.
V. Підсумок заняття
Вчитель:
– Чи сподобалась вам виховна
година, діти?
-
У добру путь, діти, по шкільній країні знань. Хай вам обов‘язково
пощастить.
Немає коментарів:
Дописати коментар