четвер, 26 січня 2017 р.

Відкрита класна година "День народження класу"

Тема: День народження класу.
            Мета: формувати у першокласників уявлення про права й обовязки учня школи, уточнити поняття про правила поведінки в школі, підтримувати бажання бути старанними, уважними, згуртовувати учнів у колектив.

Обладнання: іграшка, портфель з приладдям та зайвими речами, м‘яч, диск з піснею, плакат, різнокольорові долоні, клей, ножиці, надруковані прислів‘я, оформлена дошка.
Хід виховної години
І Організаційний момент.
Вчитель:  – Діти, ще зовсім недавно ви відвідували дитячий садок. До вас звертались: “малюки, дошкільнята”. Але тепер у вашому житті зявилось багато нового, цікавого.
 - Хто скаже, чому? (Тому, що ходимо до школи).
ІІ Розкриття теми заняття.
Вчитель:  – Ви дорослішими стали,
       Ви уже попідростали,
       Час навчатися настав,
       До школярських братись справ,
       Всі ви, діточки, віднині –
       У шкільній нашій родині,
       І відомо дітворі
       Що тепер ви – школярі.
 - Про кожного з вас, діти, можна з гордістю сказати: “Це школяр, учень школи, першокласник”.
ІІІ Повідомлення теми й мети.
Вчитель:  – Саме цій темі й буде присвячена наша виховна година. Бути школярами – не так просто, але дуже почесно. Кожен учень школи має жити за шкільними правилами, він має свої права й обовязки і поводитись у школі повинен не абияк, а так, як належить справжньому школяреві. Про це, діти, і довідаєтесь сьогодні.
ІV Формування нових знань.
Усний журнал “Ми – першокласники, школярики”
Вчитель:  – Що ж це значить – бути справжнім, гарним школярем? Про це розповість наш усний журнал. Не той, що лежить на моєму столі і в якому записані ваші імена та прізвища, ні.
Журнал цей зовсім не такий:
Інформаційний, ігровий.
Він не паперовий і не ілюстрований.
Та дуже цікавий, веселий, віршований.
Хто віршики вивчити добре зумів
Про вас, першокласників, про школярів,
Той буде мені помагати.
Вже час ці вірші розказати!
1 сторінка – “Віршована”
(Звучить мелодія пісні “Учать в школі”)


       1. Я щасливий як ніколи, -
            Час настав прекрасний,
            Бо тепер я – учень школи,
            Я вже першокласник.
      2. Рано встати, швидко вмитись
            Має учень кожен,
            Бо у школу запізнитись,
            Знають всі, не можна.
       3. Хочу я звичайно, стати
            Школярем сумлінним.
            Прагну гарно я навчатись –
            Тільки на “відмінно”.
       4. Має бути точним токар,
            А козак – відважним.
            Школяреві на уроках
            Бути слід уважним.


Вчитель:  – Розповіла вам дітвора
                        (Слід зауважить – правильно!)
                        Про правила для школяра –
                        Важливі дуже правила.


5. Пильно слухатиму, певно
    Вчительку свою я,
    Аж допоки на перерву
    Дзвоник не почую.
6. На перерві учням-дітям
    Слід відпочивати.
    Та про чемну поведінку
    Треба памятати.
7. Тим, що стали школярами
    Варто нам пишатись.
    Адже в дуже гарній школі
    Маємо навчатись.
Вчитель: Я перевірю залюбки
Вправно і до діла
Чи добре наші діточки
Усіх їх зрозуміли?


2 сторінка  - “Ігрова”
Гра “Школярські правила: не можна; чи треба?”
  1. Якщо ти – школяр, то спізнюватись в школу, на уроки… (не можна)
  2. Приходити до школи вчасно завжди …  (треба)
  3. Бути недбалим, не виконувати старанно шкільні завдання… (не можна)
  4. Бути сумлінним, старанним школярем, звичайно ж… (треба)
  5. Бути уважним на уроках, слухати розповідь учителя кожному учню… (треба)
  6. Відволікатися, заважати однокласникам, вертітися або “ловити ґав” на уроках… (не можна)
  7. Якщо урок добіг кінця і дзвоник покликав на перерву, то відпочивати… (треба)
  8. Під час відпочинку на перерві пустувати й бешкетувати… (не можна)
  9. Школяреві завжди поводитися чемно та ввічливо… (треба)
Вчитель:  – Молодці, діти! (Дістаю і показую учням школярський портфель). Раніше, коли ви ходили до дитсадка, вашими друзями були іграшки: ляльки, звірята, машинки… А от у школярів інший товариш і супутник.
Це не іграшка – метелик
Чи ведмедик Умка
А учнівський твій портфелик –
Це школярська сумка.
            У кожного є власна сумка – учнівський ранець або портфель. Звісно ви знаєте, що до нього складається все необхідне знаряддя для школяра. Адже шкільне знаряддя не можливе без розумного підручника, зошитів, пенала.
Гра “Школярські речі: необхідні чи зайві?”
Вчитель:  – Цей портфель належить одному недосвідченому школярику. Допоможіть зайчику розібрати речі. Адже зайчик прийшов до школи вперше. Тому, можливо, що й поклав дещо зайве, зовсім не потрібне для школяра. Звичайно, чіпати чужі речі та заглядати в чужі сумки не можна. Але зайчик попросив сам розібрати свої речі.
(Діти по черзі підходять до столу (дошки) і розбирають на дві групи (потрібне, зайве): “Буквар”, “Математика”, зошит, ручку, альбом, ляльку, іграшку, машину, помаду, ліхтарик).
 - Що потрібно першокласникам для навчання? (Потрібні речі кладуться у портфель).
3 сторінка – “Ігрова”: “Знайомство”
Вчитель:  – А ще зайчик почув, що не всі діти знають імена своїх товаришів.
(Діти стають в коло і передають мяч один одному і говорять імена).
4 сторінка – “Загадкова”
Вчитель:  – А зараз настала загадок пора
                       Про школу вони та життя школяра.
                       Вас прошу, хлопята-дівчатка,
                       Послухайте-но ці загадки.
                       І марно не гаючи часу
                       Їх всі відгадайте відразу!
1. Хто щоранку жвавим кроком
Йде до школи на уроки,
Має зошити й буквар
Зветься гордо той… (школяр)
           2. Хто дуже важливу професію має,
               Школяриків-діток у школі навчає,
               Заходить ще зранку завжди він у клас
               І дуже привітно вітає всіх вас
               Говорячи: “Добрий день, діти!”
               Всі учні вже знають, це - … (вчитель)

3. Риби вчаться плавати в ріці,
    І польоту в небі вчаться бджоли,
    А от школярі, звичайно всі
   Набувають знань у рідній… (школі)
           4. Звучить, наповнює, лунає,
               То на перерву відпускає,
              То кличе учнів на урок.
               Хто ж це такий?
              Шкільний… (дзвінок)
5. Він є у Максима й у Софійки
    Бува в клітинку та в лінійку.
    У нім писати вчиться кожен.
   Ні, не підручник це, а - … (зошит).
5 сторінка – “Пісенна”
Класовод пропонує послухати фрагмент пісні про школу: “Школярський марш”.
6 сторінка – “Дружньо-трудова”
Вчитель:  – Ви, діти, багато співали, розказували віршики, а зараз попрацюємо руками і створимо композицію “Щасливе шкільне дитинство”.
Кругом сонечка ви на плакаті приклеїте вирізані долоньки з різнокольорового паперу і підпишете їх.
У вас на партах є аркуші кольорового паперу з намальованими долоньками і ваші імена, клей, ручка:
1.     Вирізати долоньку
2.     Написати на ній своє імя
3.     Намастити клеєм
4.     Підійти до плакату і приклеїти її кругом сонечка.
 - Молодці! Ось ми і згуртувалися кругом сонечка. Будемо старатися вирости добрими, чемними учнями, людьми.
7 сторінка – “Найкращі читці прислівя”
Вчитель: “– Діти, ви вже навчилися читати. Насамкінець виховної години прочитаймо прислівя про навчання.
1.     Грамоті вчиться – все пригодиться.
2.     Мудрим ніхто не вродився, а навчився.
3.     Без труда не виловиш рибки з пруда.
4.     Вміння й труд все перетруть.
5.     Без праці нічого не зробиш.
6.     Маєш голову, май ще й розум.
7.     Без трудів не їстимеш пирогів.
8.     Більше діла, менше слів.
9.     Аби розум – щастя буде.
10.                       Добре роби, добре й буде.
11.                       За одного вченого дають десять невчених.
12.                       Вік живи – вік учись.
13.                       І сила перед розумом никне.
14.                       Бджола мала, та й та працює.
V. Підсумок заняття
Вчитель:  – Чи сподобалась вам  виховна година, діти?

 - У добру путь, діти, по шкільній країні знань. Хай вам обовязково пощастить.

Немає коментарів:

Дописати коментар